Op naar een nieuw avontuur! - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Arinda Zuidema - WaarBenJij.nu Op naar een nieuw avontuur! - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Arinda Zuidema - WaarBenJij.nu

Op naar een nieuw avontuur!

Door: Arinda

Blijf op de hoogte en volg Arinda

06 Januari 2016 | Verenigde Staten, Chicago

Op 19 maart vorig jaar kreeg ik de bevestiging van Illinois State University in Normal-Bloomington, Illinois, Amerika dat ik via study-abroad daar een half jaar mocht studeren. Sindsdien heb ik diverse malen gedacht; waar begin ik aan, waarom wil ik dit? Etc. Maar toen ik eenmaal onder weg was besefte ik toch maar weer dat dit best een unieke kans is..

Langzamerhand kwam de datum van vertrek dichterbij. Nog geen week geleden had ik mijn laatste stagedag bij RTV Noord, waar ik het super naar mijn zin heb gehad. Toch stond het volgende avontuur alweer klaar..

Na maanden van visum regelen, spullen bij elkaar zoeken, inpakken en afscheid nemen ben ik op 5 januari ’s ochtends (best) vroeg in het vliegtuig gestapt.

Via Newark (New Jersey, New York) vloog ik naar Chicago. Bijna mijn overstap gemist in Newark, omdat de vlucht vanuit Amsterdam vertraagd was. Gelukkig schoot de security op waardoor ik (en anderen) alsnog onze vlucht konden gaan halen. In Chicago heb ik nog één nacht in een hotel geslapen, erg fijn; een bed voor mij en een bed voor mijn spullen. Vandaag (6 januari) ga ik met de bus in 2,5 uur naar de universiteit. Ben heel benieuwd naar hoe het eruit ziet, hoe de mensen zijn; eigenlijk over naar!

De komende dagen hebben we ook nog een introductie om de school, omgeving en de cultuur te leren kennen. Mensen zijn hier tot nu toe heel behulpzaam en aardig, dus ik neem aan dat het zo blijft. Het echte ´schoolleven´ begint maandag pas, ik heb nog genoeg tijd om een beetje te wennen aan Amerika. Eerst maar eens wennen aan het tijdverschil; enorm moe en licht misselijk heb ik lekker een lange nacht geslapen (het is pas 19.15 uur op het moment dat ik het eerste deel van deze blog heb geschreven..)

De volgende keer heb ik een stuk meer te vertellen; hoe meer gebeurtenissen, des te meer verhalen!

Voor de mensen die het leuk vinden; via Instagram ben ik te volgen via @dutchinamerica , hier post ik foto’s van van alles wat ik hier mee ga maken. Ook via Facebook en uiteraard deze blog zal ik updates plaatsen.

Geniet van jullie misschien wel ijsvrije dagen! Ik zag al diverse filmpjes voorbijkomen met veel ijspret. Het is hier ook winter, maar toch niet zo spectaculair dat de straten bedolven zijn onder een laag ijzel.

Liefs, Arinda.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arinda

Actief sinds 01 Jan. 2016
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 4752

Voorgaande reizen:

06 Januari 2016 - 31 Mei 2016

Amerika

Landen bezocht: