Wennen aan Amerika - Reisverslag uit Normal, Verenigde Staten van Arinda Zuidema - WaarBenJij.nu Wennen aan Amerika - Reisverslag uit Normal, Verenigde Staten van Arinda Zuidema - WaarBenJij.nu

Wennen aan Amerika

Door: Arinda

Blijf op de hoogte en volg Arinda

10 Januari 2016 | Verenigde Staten, Normal

Op 6 januari ging ik vanuit een hotel vlakbij Chicago naar de universiteit.

De bus shuttle tussen het vliegveld en het hotel moest ik veel achter aan; vragen op het vliegveld of ik een taxi eerder kon krijgen en de volgende dag kwam de taxi niet opdagen bij het hotel. De receptioniste had er voor mij achter aan gebeld en toen bleek dat de reservering niet aan de taxichauffeur was doorgegeven. Ik heb mijn geld terug gekregen en toen kon ik met de shuttle bus van het hotel naar het vliegveld. Bleek ook nog dat die shuttle gratis was, maar dat stond nergens! Een geluk bij een ongeluk.

In de bus naar Normal-Bloomington in 2.5 uur, daar aangekomen bij de University Galleries (soort museum) gevraagd waar ik zijn moest. Een vriendelijke meneer had voor me gebeld en toen werd ik opgehaald door een teamleider van het internationale onderwijs van de school. Ik werd naar mijn kamer gebracht die ik deel met een Frans meisje. Vervolgens alles uitgepakt en naar beneden voor een 'shopping trip', om beddengoed etc. te kopen bij de Target (supermarkt).

Daarvoor uit eten bij een leuk restaurant; je koos van de menukaart een vleessoort (bv kip) en dan ging je langs een lopend buffet om groentes en sausjes toe te voegen. Dit werd allemaal gegrild en vervolgens kreeg je je bord met eten bij tafel gebracht. Erg lekker kip met mais, wortel, tomaat, champignons, champignonsaus en kaas. Na de Target shopping trip gingen we snel naar huis en daarna naar een Ierse pub in de stad (5 minuten lopen). Ze hebben lekkere cocktails van meer dan een halve liter voor maar 4 dollar ofzo. Echt belachelijk goedkoop in vergelijking met sommige andere Amerikaanse producten. Vervolgens naar bed om de volgende dag introductie te beginnen.

De introductie bestond uit voorlichtingen over de school, het schoolsysteem in Amerika en de cultuurverschillen in de Internationale klassen. Daarnaast was er een informatiemarkt met praktische zaken zoals een telefoonaanbieder en een bank om eventueel een rekening te openen. Tijdens de introductie een feestje gehad bij iemand thuis met veel internationale studenten: heeel gezellig.

Nu is het zondag en doen we niet heel veel. Gister is het begonnen met vriezen en toen we om 12 uur terugkwamen uit de pub was het -9 met gevoelstemperatuur -14. Op dit moment van schrijven is het -14 met gevoelstemperatuur -26???? Volgens de iPhone app maar geen idee of dit klopt. Zo veel mogelijk binnen blijven vandaag dus, misschien alleen om te eten naar buiten. Dacht ik; ik ontvlucht Nederland vanwege het winterweer, gaat het hier ook winteren! :( :(

Morgen beginnen de lessen. Ik heb er best zin in, in Amerika is het gebruikelijk om zelf je vakken te kiezen en je kan ook nog kiezen tussen bepaalde tijdvakken om deze te volgen. Eerst had ik alleen Communicatie gerelateerde vakken, maar daar had ik echt geen zin in dus heb ik besloten om Duits als vak erbij te kiezen. Ben benieuwd of ik het leuk vind! In de eerste 2 a 3 weken mag ik nog vakken laten vallen en andere kiezen. Over mijn rooster heb ik niet veel te klagen (wat knap is voor een Nederlandse om niet te klagen). Ik hoef nooit eerder dan 9.30u te beginnen en ben elke vrijdag vrij. Dikke prima!


Het is zo apart om vanuit Nederland ineens in Amerika te zijn met mensen van over de hele wereld. Er zijn studenten uit o.a. Brazilië, Frankrijk, India, Duitsland en Ierland. Ik ben de enige Nederlandse, maar ik kan me goed redden in het Engels, erg fjin! Alles went redelijk snel. De hoeveelheid fastfood zal ook op den duur wel wennen.

Tot de volgende blog!

Liefs, Arinda.

  • 10 Januari 2016 - 22:28

    Madelon Van Der Kooij:

    Leuk joh, te lezen dat het allemaal goed gaat en leuk is. Niet te dik worden he van al die hamburgers en weet ik wat al niet meer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arinda

Actief sinds 01 Jan. 2016
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 4753

Voorgaande reizen:

06 Januari 2016 - 31 Mei 2016

Amerika

Landen bezocht: