1 maand Amerika: tijd voor de Bucketlist! - Reisverslag uit Normal, Verenigde Staten van Arinda Zuidema - WaarBenJij.nu 1 maand Amerika: tijd voor de Bucketlist! - Reisverslag uit Normal, Verenigde Staten van Arinda Zuidema - WaarBenJij.nu

1 maand Amerika: tijd voor de Bucketlist!

Door: Arinda Zuidema

Blijf op de hoogte en volg Arinda

07 Februari 2016 | Verenigde Staten, Normal

De tijd gaat zo snel! Inmiddels zit ik alweer precies een maand in Amerika. Aan het school leven ben ik inmiddels een beetje gewend, de eerste toetsen zijn al geweest (in ieder geval 1 voldoende, de andere weet ik nog niet) en langzamerhand gaan we al weer toeleven naar de voorjaarsvakantie, oftewel Spring break. Zoals het hoort als student zijnde leef je natuurlijk van vakantie tot vakantie.

Hier gaat iedereen in de spring break op vakantie, de campus is dan uitgestorven. Sommige mensen gaan naar Mexico, anderen naar Californië, Florida of ik weer niet waar naartoe. Alweer naar het buitenland wordt me voor nu iets te gek (en waarschijnlijk ook te duur).

Bij mij stonden, zoals jullie misschien al wisten, Californië en vooral de Grand Canyon hoog op de 'bucketlist' (dingen die je echt perse wilt doen). Nou.. dat gaat dus gebeuren! 5 of 6 dagen Las Vegas en Los Angeles worden een dezer dagen geboekt, inclusief Grand Canyon! Nu ik hier ben wil ik de kans niet laten lopen om er heen te gaan, en aangezien LA en Las Vegas redelijk bij elkaar in de buurt liggen is het een goede combinatie.

Aan mijn bucketlist heb ik trouwens toch ook New York maar toegevoegd.. Aangezien drie weken alleen door Amerika reizen nogal duur wordt en wij perse de dag na de laatste 'final exams' uit onze kamer moesten, heb ik mijn vlucht omgeboekt naar New York. 7 mei ga ik daar heen om vervolgens een paar dagen later terug te vliegen naar ons mooie kikkerlandje! Ik weet toch eigenlijk ook niet wat ik nog 3 weken in mn eentje wilde zien/doen. Als je een reis zo ver van tevoren in je hoofd plant is het allemaal heel mooi, maar nu ik hier daadwerkelijk ben ga ik veel realistischer denken. Met de steden/plaatsen die ik net noemde mag ik mezelf denk ik ook al heel gelukkig prijzen, dat ik de kans krijg om daar heen te gaan.

Maar zover is het nog lang niet.. Nog 93 (hopelijk) super mooie dagen te gaan.

Een ander, relatief klein, punt van mijn bucketlist hebben we vanavond afgewerkt. We zijn met een groep naar een basketbalwedstrijd van de ISU (universiteit) mannen geweest. Gelukkig hebben we met 58-53 gewonnen. Daar zag het eerst niet naar uit, maar het feest en de opluchting waren groot toen de voorsprong kwam! Echt een leuke belevenis. Op Facebook zal ik wat sfeerfoto's plaatsen.

Het is sowieso best een sportief weekend..soort van. Morgen (eigenlijk vandaag, het is al nacht) is namelijk de Superbowl. Beneden in ons woongebouw kunnen alle studenten die hier wonen gezamenlijk gaan kijken, inclusief pizza, popcorn en drinken. Lijkt me heel gezellig! Naast het sport kijken ben ik zelf regelmatig in de sportschool te vinden, donderdag nog een work-out gedaan van 2 uur met mijn kamergenootje. Best goed, al zeg ik het zelf.

Tot de volgende blog!

Liefs, Arinda.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arinda

Actief sinds 01 Jan. 2016
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 4749

Voorgaande reizen:

06 Januari 2016 - 31 Mei 2016

Amerika

Landen bezocht: