Het ´echte´ leven begint - Reisverslag uit Normal, Verenigde Staten van Arinda Zuidema - WaarBenJij.nu Het ´echte´ leven begint - Reisverslag uit Normal, Verenigde Staten van Arinda Zuidema - WaarBenJij.nu

Het ´echte´ leven begint

Door: Arinda

Blijf op de hoogte en volg Arinda

17 Januari 2016 | Verenigde Staten, Normal

De eerste dagen op de campus waren heel standaard. Ik ben verdwaald, verkeerd gelopen en te laat in de les gekomen. Het hoort er allemaal bij en gelukkig gaat het nu al een stuk beter.
Echter is het hier niet zo groot op de campus als ik had verwacht. Bij de Hanzehogeschool liggen de gebouwen verder van elkaar af, hier zitten de meeste gebouwen aan hetzelfde plein/parkje; de Quad.

Wat nog een verschil is; de lessen en de indeling ervan. Zoals ik al eerder meldde kan je hier zelf je vakken en tijden kiezen. Dat is maar goed ook want ik ben lekker aan het ruilen en schuiven geweest. Ik volg nu Duits (ganz toll), Introduction in mass media (voor 1 keer vind ik het vak Communicatietheorie van de Hanze fantastisch, want daar komt mega veel van terug), Introduction in Creative Writing en Introduction in public relations. Alle lessen worden tussendoor vaak beoordeeld in plaats van 1 keer aan het eind met een tentamen. Je hebt tussentijdse toetsen, quizzen en ook het actief meedoen in de les is belangrijk. De ´final exams´ tellen meestal maar voor 20% van het gehele cijfer.

Als we niet naar school gaan doen we regelmatig leuke dingen met veel internationale mensen. We wonen sowieso met veel samen op 2 verdiepingen van een van de gebouwen. Daarnaast gaan we naar de pub in de stad, waar ik een Radler met blackcurrant (zwarte bes?) heb gedronken. Ik had gevraagd om de menukaart aan de eigenaar van de kroeg, maar na een kort gesprekje wist hij al precies wat ik wilde hebben! Weet ik veel dat ze in Ierland Radler kennen.. De gemiddelde Amerikaan weet in ieder geval niet wat het is.

Naast de kroeg (we gaan niet alleen maar op stap) zijn we ook met een groepje naar de Star Wars film geweest, in Imax 3D. Even wennen zo'n brilletje maar de film was leuk! Voor de komende tijd staat er vast meer gepland.. Elke dag is er bijna wel iets te doen. Ook de Golden Globes hebben we met elkaar gekeken, in het I-House, een soort woonkamer voor ons als internationale studenten.

Ik heb de de sportschool hier ook al ontdekt, gister hebben we er 2,5 uur doorgebracht. Met een paar mensen samen is het een goede motivatie om een beetje beweging te krijgen. Het leven hier is toch best ongezond.. in ieder geval als je kijkt naar het eetpatroon van de gemiddelde Amerikaan (veel en vet).

Mensen vragen ook nu al of je plannen hebt voor 'spring break' oftewel de voorjaarsvakantie. Ja, we hebben net een week les gehad en we praten al over de vakantie.
De campus is dan uitgestorven, dus het lijkt me een goed moment om een reisje te plannen. Als ik geen medestudenten kan charteren, dan maar alleen, want ik ben hier dus ik wil toch een beetje wat zien! Binnenland of buitenland.. Ik weet het niet. Treinvervoer is hier in ieder geval relatief goedkoop; voor 14 dollar zit ik in Chicago wat 2,5 uur verderop is.

Genoeg stof om nog over na te denken.. Volgend weekend staat eerst een reisje naar Chicago gepland.

Tot de volgende blog!

Liefs, Arinda.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arinda

Actief sinds 01 Jan. 2016
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 4767

Voorgaande reizen:

06 Januari 2016 - 31 Mei 2016

Amerika

Landen bezocht: