Amerika: 50 days and Counting! - Reisverslag uit Normal, Verenigde Staten van Arinda Zuidema - WaarBenJij.nu Amerika: 50 days and Counting! - Reisverslag uit Normal, Verenigde Staten van Arinda Zuidema - WaarBenJij.nu

Amerika: 50 days and Counting!

Door: Arinda Zuidema

Blijf op de hoogte en volg Arinda

24 Februari 2016 | Verenigde Staten, Normal

Even weer een update vanuit Amerika, aangezien ik hier vandaag precies 50 dagen ben! Wat vliegt de tijd.. Ik ben al bijna over de helft :(.

Alhoewel we al bijna met onze gedachten in het zonnige, warme Nevada en Californië zitten brengt de realiteit ons nog even terug naar het (soms) ietwat winterige Normal. Toch moet even gezegd worden dat we vorig weekend prachtig weer hadden met 18/19 graden! Echt genieten, maar helaas werd het in de dagen daarna weer wat kouder en gaat het een dezer dagen zelfs weer sneeuwen.

We zijn lekker wezen shoppen in het weekend (die voor ons op donderdagmiddag begint) en ik heb zelfs nog tijd gehad om te leren voor een Duits toets. Van de cijfers die ik tot nu toe terug heb gehad voor de toetsen was mijn eerste Duitse toets de laagste (een C+). Dat is zeker geen schande, maar ik wil de hoogte van mijn cijfer toch wel minimaal ook op een C houden, dus leren is hier ook groot deel van de tijdsbesteding. Voor de mensen die het Amerikaanse cijfersysteem niet kennen: Je beoordeling werkt als volgt: A (100-90%), B (89-80), C (79-70), D (69-60) en F (60 en lager dus onvoldoende). Waar ik in Nederland dus super blij zou zijn met een score van 78% is het hier 'maar' een C. Amerika draait om presteren, daar ben ik al wel achter. Soms irriteert me dat een beetje, maar ach.. Het is maar voor 1 semester en meer dan mijn best kan ik niet doen.

En mijn best doe ik zeker.. met een vak heb ik extra mogelijkheden om punten te scoren door middel van korte schrijfopdrachten. Een van deze schrijfopdrachten was het beschrijven van een waarde die voor jou als persoon belangrijk is. Ik heb ambitie als waarde gekozen, en daarbij een koppeling gemaakt tussen wat het voor mij betekend, hoe er in Nederland over het uitspreken van ambities gedacht wordt en hoe Amerika met ambities omgaat. De docent en de teaching assistants (hulpjes van de leraren) vonden mijn verhaal erg goed zo blijkt, want van de 52 inzendingen zijn 10 uitgekozen waarvan ik er 1 ben! Toch leuk om wat meer over mijzelf, mijn land en onze cultuur te kunnen vertellen aan een klas met meer dan 100 studenten (98% Amerikaans).

Terug naar andere belangrijkere zaken.. Komend weekend staat er voor de internationale studenten een trip gepland naar Springfield, de hoofdstad van de staat Illinois (nee, dat is dus niet Chicago). Ondanks het studeren en presentaties geven zijn er dus ook veel leuke dingen die plaatsvinden. Daarnaast is de Oscar uitreiking ook binnenkort, en in tegenstelling tot Nederland zenden ze dat hier uit op een fatsoenlijk tijdstip. Het is dus niet alleen maar op stap gaan wat (ook) heel leuk is om met elkaar te doen.

Ik heb ook echt ontzettend zin in de spring break! Na de kou de afgelopen weken ben ik wel klaar met de winter. Tijdens de warme dagen die we hebben gehad was het humeur bij iedereen ook beter. En voor de ultieme Amerika beleving wil ik natuurlijk ook de zomer meemaken Las Vegas en Los Angeles zijn daar, aan de temperaturen gezien, prima geschikt voor. De weersverwachting ligt op minimaal 22/23 graden. Ik ga met mijn Franse kamergenootje en een andere Franse medestudent op spring break, en de Ierse meiden gaan ook een paar dagen naar Vegas. Europa wordt goed vertegenwoordigd! We hebben onze Grand Canyon trip ook al gepland, en ik denk naast de GC dat vooral Las Vegas erg indrukwekkend zal zijn met alle hotels, casino's etc.

Jullie lezen de verhalen verder in mijn volgende blog.

Liefs, Arinda

P.S. Super leuk dat jullie mijn blog nog steeds lezen! Ik waardeer de leuke reacties, post en andere berichtjes van jullie tijdens mijn verblijf hier enorm!