Chicago: the Windy City - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Arinda Zuidema - WaarBenJij.nu Chicago: the Windy City - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Arinda Zuidema - WaarBenJij.nu

Chicago: the Windy City

Door: Arinda

Blijf op de hoogte en volg Arinda

25 Januari 2016 | Verenigde Staten, Chicago

Nu ik al ruim 2 weken in Amerika ben werd het de hoogste tijd om wat meer van de omgeving te ontdekken. Samen met 9 medestudenten (uit Frankrijk, Brazilië, Australië en de Dominicaanse Republiek) zijn we een lang weekend naar Chicago -The Windy City- geweest.

Vanaf Normal, waar wij wonen, is het ongeveer 2,5 uur reizen. Eenmaal aangekomen gingen we (voor het eerst in Amerika) naar restaurant De Gouden Bogen en vervolgens naar ons hostel om de spullen af te leveren. Daarna gingen we een paar uurtjes stappen.

De volgende dag ging de wekker mega vroeg (deels onnodig). Om 10.00 uur vertrokken we vanuit het hostel met 5 mensen naar het Field Museum of National History. Omdat we erg moe waren hebben we hier niet lang rondgelopen.

Na het museum gingen we naar de Cloud Gate oftewel de Bean, een boonvormig kunstwerk op het AT&T plein van het Millenium Park. Aangezien we honger begonnen te krijgen besloten we om een specialiteit van Chicago te gaan eten; de Deep Dish Stuffed Pizza. Eigenlijk was het gewoon de pizza in de vorm van een pie/quiche. Met heel heel heel veel kaas. Nu vind ik kaas lekker als Nederlandse zijnde, maar dit was echt wel heel veel. Natuurlijk hadden we veel te veel aan de pizza's, dus besloten we om een doosje te vragen en hebben we de restanten in de stad aan een dakloze man gegeven.

Na de pizza was het tijd voor een van de leukste dingen, shoppen! De Magnificent Mile is hier heel geschikt voor, maar ook het winkelcentrum Water Tower Place (7 verdiepingen!) is zeker een aanrader. Hier heb ik een Pandora bedel van de Amerikaanse vlag gekocht. In de avond hebben we een drankje gedronken op de 96e verdieping van de 360 Chicago observatietoren, met een fantastisch uitzicht over een verlicht Chicago. Als afsluiter van de dag gingen we maar eens ouderwets een kroeg in.

Zaterdag was het dan eindelijk tijd voor iets wat al een tijdje op mijn bucketlist stond toen ik wist dat ik naar Amerika zou gaan.. Een bezoekje aan de Willis Tower. Dit is het hoogste gebouw van Noord Amerika met 110 verdiepingen. Op de 110e verdieping heb je een prachtig uitzicht over de stad, en er zijn glazen cabines waardoor het lijkt alsof je in de lucht staat. Echt heel gaaf!

De rest van de zaterdag hebben we een beetje door de stad gelopen, en s avonds met een deel van onze groep gegeten bij de Cheesecake Factory. Het hoofdgerecht vond ik niet heel bijzonder, maar aan de naam kun je al merken dat de cheesecake geweldig moet zijn.. Nou dat was ook zo! Na lang overleggen, wikken en wegen besloten we daarna maar een keer niet naar een bar te gaan maar gewoon naar het hostel.

Zondag was de dag om weer naar 'huis' te gaan. We hebben nog geluncht in een restaurantje en daarna via Old Town (voormalig Duitse wijk) naar het park gelopen waar een standbeeld staat van Abraham Lincoln. Er is ook een gratis dierentuin in het park, maar helaas hadden we hier geen tijd meer voor.

De citytrip was koud en indrukwekkend. Alhoewel ik Chicago niet als toeristen stad zag voor Europeanen (dan denk ik toch meer aan New York, Miami etc.) is het echt wel een aanrader om te bezoeken! Musea, een mega winkelstraat, toeristische attracties.. The Windy City heeft het allemaal!

Tot de volgende blog,

Liefs Arinda.